OZON TEDAVİSİ

Ozon Tedavisi Nedir?

Son yıllarda modern tıbba ek olarak alternatif-tamamlayıcı tıp uygulamaları da oldukça yaygınlaşmıştır. Ozon tedavisi de bunlardan sadece biridir. Ozon, rengi ve kokusu olmayan, oksijenin bir revidir. Bizim havada soluduğumuz oksijen 2 atomludur (O2), ozon ise 3 atomludur (O3). Bu gazı ilk defa Friedrich adlı bilimci 1839 yılında keşfetmiştir. Ancak ilk olarak 1.Dünya Savaşı’nda yaralı askerlerin gangrene karşı tedavilerinde kullanılmıştır.

Bu tedavinin öncelik olarak 2 amacı vardır: Kandaki oksijen seviyesini yükseltmek ve antiseptik özelliğinden faydalanmak. En çok da yaşlılarda, damarlarının yapısı bozulmuş kişilerde oksijenizasyonu arttırmak adına kullanılır. Ayrıca bu gazın dezenfektan özelliği bulunmaktadır; temas ettiği alandaki virüs, mantar ve bakteri gibi mikroskobik canlıları ortadan kaldırmaktadır. Ancak tıbbi uygulamalarda kullanılan ozon saf olarak değil, oksijen-ozon karışımı olarak kullanılmaktadır. Ozonun bu karışımdaki oranı %3-5 civarındadır.

Kanımızda ozonlanabilir ve oksijen taşımakla görevli hücrelerimiz vardır. Bu hücrelere alyuvar denir. Bu alyuvar hücreleri ozonla karşılaştıklarında yapılarındaki elastikiyet, oksijeni taşıma ve bırakma kapasitelerinde artış meydana gelir ve hücre yenilenmesini hızlandırır.

En sık kullanılan yöntemse bu karışımın hastanın vücudundan alınan bir miktar kan (50-100ml civarı) ile karıştırılıp tekrar hastanın damar yolundan verilmesidir. Diğer kullanılan yöntemler arasında ise vücut boşluklarından ozon verilmesi, eklemin direk içerisine ozon verilmesi ve bölgesel olarak kullanılan torbalama yöntemi sayılabilir. Bu yollarla ozonun verilemediği kişilerde rektal uygulamalarda yapılabilmektedir. Tabi ki bu tedaviler branşında uzmanlaşmış hekimler ve sağlık personelleri tarafından yapılmalıdır. Aksi takdirde yarar beklediğiniz tedaviden zarar görebilirsiniz.

Ozon başlı başına bir tedavi ya da kaybedilen sağlığı geri getiren bir madde değildir. Modern tıbba ek olarak kullanılabilen bir tamamlayıcı uygulamadır. Spekturumu oldukça geniştir, birçok durumda kullanılabilir

Ozon Tedavisi Hangi Alanlarda Ne İçin Kullanılır ?

Akciğer ve karaciğer hastalıkları, böbrek hastalıkları, kanser, diş ve diş eti rahatsızlıkları, ortopedik rahatsızlıklar, romatoid artrit, fibromiyalji, gut hastalığı, bağırsak problemleri, multipl skleroz ve çölyak gibi otoimmun hastalıklar, dolaşım problemleri, alerjik hastalıklar, iyileşmeyen kronik yaralar, diyabetik ayak yarası, kadın hastalıkları ve cinsel problemler, Alzheimer, Parkinson ve demans gibi nörovejetatif hastalıklar, göz hastalıkları, hipertansiyon, venöz yetmezlik, periferal arteriyel hastalık gibi vasküler problemler, yaşlılığa bağlı unutkanlık, kronik yorgunluk sendromu, migren, detoks, osteoartrit, tendon, bağ yaralanmaları, omurga ve disk patolojileri, miyofasyal ağrı sendromu, metabolik sendrom, yara ve yanıklar, yaşlanma karşıtı anti aging, cilt hastalıkları gibi durumlarda ozun uygulaması yapılabilmektedir.

Ozon Tedavisi Yapılmayan Durumlar Nelerdir?

Aşırı alkol kullanımı varsa,

Hipertiroidi varsa (tiroid bezinin aşırı çalışması),

Kansızlık veyahut kan hastalığı varsa,

Ozona karşı alerji ya da tahammülsüzlük mevcutsa,

Kalp sorunlarında,

Beyni ilgilendiren hastalıklarda (beyin felci, kanaması gibi) bu ozon tedavisinin kullanılması uygun değildir.

Bu yüzden tedaviye başlamadan önce bazı laboratuvar testlerinin yapılması oldukça önemlidir.

Bahsettiğimiz gibi bu tedavinin en çok etkilediği sistem kas-iskelet sistemidir.

Ozon Tedavisinin Etkileri Nelerdir?

İnflamatuar karşıtı etkisi vardır. (sitokin salınımının düzenlenmesi, süperoksit radikallerinin azaltılması, prostaglandin modülasyonu diye sıralanabilir.)

Lokal oksijenizasyon oluşumu ve dolaşımını düzenler.

Antimikrobik etki gösterir.

Doku onarımı sağlar. (fibroblast hücrelerin çoğalımı)

Analjezik etkisi vardır (ödemin azalım, endorfin salınımının artması ile…)

Hücre içi solunumu hızlandırarak hücresel fonksiyonlar için hayati olan enerjinin üretimini arttırır.

Cildimizin detoks yapıcı etkisini arttırarak vücudumuzdaki kimyasalları temizlemeye yardımcı olur.

Bağışıklık sistemimiz güçlenir.

Kan ve lenf sistemimizi temizler.

Beyin fonksiyonlarını düzenleyerek hafızayı güçlendirir.

Cinsel fonksiyonları regüle eder.

Kaslarda biriken toksini temizler ve kasların gevşemesini sağlar.

Daha yumuşak ve temiz bir cilde kavuşmanıza yardımcı olur.

Henüz ozon tedavisinin yan etkileriyle ilgili net bir sonuç yok. Kimi araştırmalarda ozon tedavisinin hiçbir yan etkisinin bulunmadığı, her hastalıkta kullanılabileceği bulunmuş. Kimi araştırmalarda ise yapılan çalışmaların yetersiz olduğunu söyleniyor. Örneğin Amerika’da ilaç ve gıda ruhsatı veren kurum bir rapor hazırlamış, raporda ozonun toksik bir gaz olduğu ve insan vücudunda antiseptik olarak kullanılabilmesi için insanın tolere edebileceğinden yani güvenli doz miktarından daha fazlasına ihtiyaç olduğunu söylüyor. Yine aynı kurum bu gazın toksik etkisi nedeniyle insanların merkezi sinir sistemlerinde, akciğerlerinde tahrişe sebebiyet verebileceğini söylüyor.

Bir başka yan etki olarak da akciğer embolisi bildiriliyor. Hatta o kadar tehlikeli bulunmuş ki çoğu ülkede damar içi uygulamaları yasaklanmıştır. Bu tedavide dozun miktarı ve uygulama yöntemi seçimi çok hassas olmalıdır. Aksi takdirde kötü sonuçlarla karşılaşılabilir. Fakat bütün bunlara rağmen bu tedaviden memnun olan ve ciddi faydası olduğuna inanan, bunun üzerine araştırma yapmak için kurulmuş dernek ve kuruluşlar mevcut. Ancak herkesin ortak görüşü bu konuyla ilgili, uluslararası kriterlere uygun ve kanıta dayalı daha fazla çalışmaya gereksinim olduğudur.

Size ozon tedavisi önerildiğinde ilk olarak bu uygulamayı iyice araştırmanızı tavsiye ederiz. Artı ve eksilerini karşılaştırmanız, doktorunuzla fikir alışverişinde bulunmanız gerekmektedir.

Bu tedaviyi uygulayacak merkezi iyi seçmelisiniz. Çünkü kuralları ve tecrübesi olmayan veya merdiven altı diye nitelendirdiğimiz bir kurum seçerseniz hüsrana uğramanız kaçınılmazdır.

Bu tedaviye başlamadan önce uygulama yapacak doktora var ise mevcut kullandığınız ilaçlardan, aldığınız diğer tedavilerden, alerjilerinizden, diğer şikayetlerinizden bahsetmeyi ve bunlara karşı önlem almayı ihmal etmeyiniz.