BOTOKS

Botulinum toksin yani halk arasında bilinen adıyla botoks Clostridium Botulinum adlı bakteriden laboratuvar koşullarında elde edilen bir protein türüdür. Tıpta kullanımı  oldukça yaygın olan bu uygulama estetik amaçla kullanılabildiği gibi bir çok alanda da kullanılmaktadır.

Sıklıkla serebral palsi, hemipleji (felç), tortikollis gibi hastalıklarda kullanılan botoks uygulamaları son zamanlarda karpal tünelde de denenmektedir.

Serebral palsili çocuklarda ve felçli bireylerde tedaviye engel olan spastisite, botoks uygulamaları sayesinde kaslarda gevşeme yaratarak daha kolay hareket açığa çıkarmakta ve tedaviyi kolaylaştırmaktadır.

Botoks sinir uçlarında iletim sağlayan maddelerin salgılanmasını engelleyerek; kasa gelen iletiyi kısa süreli olarak durdurur. Bu sayede kas geçici olarak gevşer. Bu gevşeme 3-6 ay arasında devam etmektedir. Önemli olan nokta bu süreçte uygun ve doğru fizik tedavi ile daha önce spastik kasın engel olduğu fonksiyonları hızlı bir şekilde geri kazandırmaktır. Aksi taktirde uygulanan botoks geçici bir iyileşme hali sağlayacaktır.

Botoks uygulamaları sadece enjekte edildiği kas grubunda gevşeme sağlar ve etkisi bölgeseldir. Uygulama yapılırken önemli olan noktalar kas başına düşen doz ve bölge başına düşen doz iyi hesaplanmalı doz miktarı aşılmamalı, tedavi edilecek kasların sayısı klinik ihtiyaca göre belirlenmeli, tedavinin yetersiz geleceği durumlar iyi belirlenip uygulama yapılmamalı, toplam doz dikkatli bir şekilde hesaplanmalıdır.  Böylelikle hasta ve terapist için konforlu bir tedavi sağlanır.

Uzman ekibimiz sizlere yardımcı olabilmek için hazır bekliyor. Sağ alt köşedeki çevrim içi sohbet butonuna tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.