Tuzak Nöropati

İnsan vücudunda sinir sistemi beyin, omurilik ve çevresel sinirlerden oluşur. Çevresel sinirler, yaşamımızı idame ettirmemizi hareket etmemizi ve hislerimizin algılanmasını sağlar. İşte bu çevresel sinirlerin herhangi bir etki sonucu basıya maruz kalmasına ve sinir yakınlarındaki tekrarlayan travmalar yani sıkışmasına tuzak nöropati denir.

Vücudumuzda en sık görünen sinir sıkışması el bileğinde belirti veren median sinir sıkışmasıdır (Karpal Tünel Sendromu). Karpal tünel sendromu elin ilk üç parmağında kuvvet kaybı ve karıncalanma, keçeleşme hisler ve ağrı ile kendini gösterir. Kişiler etkilenen eldeki şikayetlerin sabah uyandıkları zaman daha fazla olduğunu belirtir.

Diğer bir sık görülen tuzak nöropati ise dirsek bölgesinde gerçekleşir. Dirsekten itibaren yayılan ağrı ve 4. ve 5. parmaklarda sinir sıkışması şikayetleri görülür. Ayrıca boyun kaslarındaki spazmlardan veya kısalmalardan dolayı kola giden sinirlerin boyun kasları arasında sıkışması da tüm kolda kuvvet kaybına ağrı ve uyuşukluğa sebep olabilir. Bu durum ise sık sık boyun fıtığı ile karıştırılabilir.

Tuzak nöropatiye sebep olan kas problemlerini gidermeye yönelik eklem, kas ve sinir mobilizasyonu gibi manuel tekniklerin yanında doğru egzersiz programıyla şikayetlerin ortadan kaldırılması mümkündür.

“Uzman ekibimiz sizlere yardımcı olabilmek için hazır bekliyor. Sağ alt köşedeki çevrim içi sohbet butonuna tıklayarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.”